Kræs for kendere

torsdag den 3. marts 2011

Sunde slikpinde.

Det er vel hverken en slikpind eller en cakepops.
Den er lavet af tørrede frugter, mandler og smeltet mørk chokolade. Jeg skriver lige min opskrift her.
150 gr. tørrede ananas, melon og papay
100 gr. tørrede tranebær
70 gr. tørrede blåbær
70 gr. tørrede kirsebær
200 gr. sultana øko rosiner
100 øko frugtstænger med figen
100 mandler uden skal
150 gr. smeltet mørk chokolade
Kom al frugten og mandlerne i en foodprocessor, kør det til der er fuldstændig sammenhæng i massen. Smelt chokoladen og kom den i frugt massen.
Form massen til kugler, dyp spidsen af en pind i chokolade, og sæt frugtkuglen fast.
Smelt chokolade  og dyp frugtkuglerne i.
Jeg fik 26 stk ud af den portion.
Overtrækket blev ikke pænt desværre, da jeg havde fået kølet chokoladen forlangt ned, jeg skulle have startet forfra, med smeltningen.  Men jeg håber at børn og barnlige sjæle bliver glade for dem på lørdag.
Det er en prøve, jeg har ikke lavet sådan nogle før, så jeg er spændt på hvad de siger til dem, Barnebarnet har 1 års fødselsdag, så kagen dertil får i at se lidt senere, den er i støbeskeen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar